A GFK adatai szerint az idei évben további növekedést mutatnak az okos műszaki cikkek eladásai, írja a Home Appliances World. Az első féléves adatok szerint Európa lakossága 255 millió Euro értékben vásárolt műszaki termékeket és ennek 26%-át SMART készülékek tették ki. Például klímák, légtisztító berendezések, tévék, otthoni audio rendszerek, robot porszívók, okos háztartási gépek, intelligens LED világítások. Az előrejelzés szerint az okos eszközök piaca idén 9% körüli növekedést fog mutatni Európa-szerte.
A növekedés okai
Miért egyre népszerűbbek az okos műszaki cikkek? A kezdeti hangzatos, de a mindennapokban nem túl hasznos okos tulajdonságok után, napjainkban már egyre olyan megoldásokat ígérnek a gyártók ebben a szegmensben, amelyek egyszerűbbé és olcsóbbá tehetik az adott eszköz használatát.
A GFK kutatásában megkérdezett fogyasztók 53%-át mozgatja az energiagazdaságos készülékhasználat. 48%-uk hasznosnak találja a távolról történő készülékvezérlés lehetőségét, 41%-uk pedig szeretné, hogy az otthona gépei kommunikáljanak egymással.
A forgalmi tendenciákból és az európai vásárlók általános hozzáállásából tehát arra következtethetünk, hogy az okos megoldásokra van piaci igény. Az otthon minden készülékét, beleértve a szórakoztató elektronikai cikkeket, a háztartási gépeket, a világítás és biztonságtechnikai készülékeket összekötő okos otthonok lehetőségére is egyre nyitottabbak a fogyasztók.