Magyarország a Gorenje húzópiacai között

Az év kihívásokkal teli kezdete ellenére, az első félév végére már pozitív eredményeket mutatott fel a Gorenje Group. – adta hírül a gyártó. Köszönhető ez a beszerzések központosításának, a Hisense gyárakban való gyártás megkezdésének és az optimalizált marketing és értékesítési politikának.

Az összehasonlítható árbevétel 2019 második negyedévében már 6,6 százalékkal magasabb volt, mint 2018 második negyedévében, míg az első negyedévben a bevétel még mindig 3,7 százalékkal maradt el a tavalyi évhez képest. Így, a vesztességes hónapok után a Gorenje csoport júniusban ismét növekedni kezdett.

Hirdetés

2019 első felében a Gorenje csoport árbevétele elérte az 567,5 millió eurót, 1,6% -kal meghaladva a tavalyi első féléves eredményt. Ebből az összegből 523,4 millió euró, vagyis 92,2% származott a háztartási gépek forgalmából. A növekedést elsősorban Kelet-Európa (Románia, Magyarország, Cseh Köztársaság) piacán érték el, ettől elmaradó mértékben, de növekedtek Skandináviában, Franciaországban és Spanyolországban. A kedvezőtlen értékesítési tendenciák elsősorban Oroszország, Németország és Hollandia piacán alakultak ki.

Megjegyzik, hogy a Gorenje Hisense csoportba történő integrálása (tavaly a kínai Hisense felvásárolta a Gorenjét) még folyamatban van. A költségek optimalizálása és a termelés gazdaságosabbá tétele rövid távon tervezett bevétel csökkenéssel jár. De az idén lezajló folyamatok hosszú távon kedvező hatással lesznek az értékesítés teljesítményére is.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Hozzászólás elküldése
Neved