A Zanussi márka rövid története

0
48

A márka története 1916-ban indult. Antonio Zanussi, az akkor 26 éves alapító kályhák és kemencék készítésére adta fejét. Néhány évvel később, 1920-ban előrukkolt első nagy technikai újításával, a sztenderd fatüzelésű tűzhellyel, aminek öntöttvas főzőfelülete volt. Ennek igazán kedvező piaci fogadtatása volt és a vállalkozása ez által elkezdett bővülni.

Zanussi AZP fatüzelésű tűzhely öntöttvas főzőfelülettel

Az első gáztűzhely

1946-os halála után két fia, Lino és Guido Zanussi vették át a családi cég vezetését. Ők új szintre emelték apjuk innovatív elképzeléseit. Lino vezetése alatt a vállalkozás az 1950-es évekre átlépte a 300 fős alkalmazotti létszámot. 1951 újabb nagy előrelépést hozott a márka életében, piacra léptek az első gáztűzhelyükkel.

1954-ben Porcia városában új gyárat hoztak létre. Mind nagyobb hangsúlyt fektetve az új berendezések kutatására és tervezésére, a Zanussi külön kutató központot hozott létre.

Az első mosógép

1958-ban legyártották az első mosógépüket.

Az első “Szupermarket” hűtőszekrény

1959-ben rukkoltak elő egy rendkívül innovatív hűtőszekrénnyel.
Automata leolvasztásával és két külön szabályozható rekeszével a Szupermarket hűtő a kor egyik jelentős teljesítményének számított.

Eközben a mosógépek terén is komoly előrelépéseket tettek, az elöltöltős és 5 mosási programmal rendelkező modellek bevezetésével.

Zanussi televízió

Az 1960-as években egy újabb piacra is belépett a gyártó. Megkezdték a saját márkás televíziók gyártását. Erre az évtizedre már 60 országba exportálta a termékeit.

De a háztartási gépek terén sem maradtak újítás nélkül ebben az évtizedben. Megalkották az első fagyasztószekrényüket, ami -12 c° -os hőmérsékleten tartotta az élelmiszert. Ezen kívül előrukkoltak első mosogatógépükkel, ezzel is kiegészítve az egyre bővülő háztartási készülék családot.

A Zanussi az évtizedek során komoly terjeszkedést vitt végbe. Számos másik céget felvásárolt, köztük a Castor-t, Bechi-t, Zoppas-t. Erre az időszakra már az olasz háztartási gép piac 25%-át, az egész európai piacnak pedig a 10%-át tudhatták magukénak.

Lino Zanussi halála

1968-ban, egy tragikus repülőgép balesetben életét veszítette a cég legendás vezetője és legközelebbi munkatársai. Lino elvesztése és az olasz piaci környezet komoly változásai miatt az 1980-as évek elejére komoly pénzügyi gondjai támadtak a cégnek.

Nagy változások

1984-ben a svéd AB Electrolux felvásárolta az anyagi gondokkal küzdő Zanussi csoportot. A márka azóta is jelen van, a piac megkerülhetetlen szereplőjeként. A 80-as és 90-es években is számos technikai újítással járultak hozzá a háztartási gép piac fejlődéséhez.

Forrás: zanussi.hu , wikipedia.org

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Hozzászólás elküldése
Neved